인턴 공고

[트릿지] Global Growth & Operations Team Internship

채용시 마감 상시   [서울]

▶지원분야

•  모집부문 : Global Growth & Operations Team Internship
•  업무내용 :
“2조 달러 규모의 글로벌 시장에 침투하다!” “미국 VC가 기대하는 The Next Unicorn”

트릿지는 글로벌 B2B 무역 시장의 정보 비대칭을 해결하고 거래 상대방을 손쉽게 찾도록 도와주는 가장 빠르게 성장하고 있는 인텔리전스 플랫폼입니다. 2015년 설립 이후 전 세계 150개국 이상의 수입업체/수출업체들이 트릿지를 사용하여 거래 상대방을 발굴하고 있으며, 식품/농산 분야에서 유일무이한 글로벌 인텔리전스를 바탕으로 공격적인 속도로 고객 저변을 넓혀 나가고 있습니다. 이러한 성과와 성장 잠재력을 바탕으로 Softbank Ventures, 포레스트 파트너스, Activant Capital 등의 유수의 국내외 투자사로부터 약 225억원의 투자를 유치하였습니다.

Team Tridge Features:
Data-driven intelligence: +1 Billion 이상의 가격 포인트와 +10 Billion의 무역 데이터 접점 관리
Global expansion: 40개 국가에서 근무 중인 90명 규모의 팀을 연내 150~200명으로 확장 계획 및 in-house 관리 소프트웨어 구축
Trusted online reputation: Google SEO 최적화로 인한 다국적 기업, 컨설팅, 대학 등 100만 이상의 top tier business traffic 유입
Cultural diversity: 다양한 국적의 사람들과 일하며 빠른 속도로 변화하는 수평적인 조직 문화 지향
Trade digitalization: B2B 글로벌 무역시장의 디지털화 선도
트릿지는 다음과 같은 점에서 함께하는 팀원들에게 무한한 성장 가능성과 특별한 경험을 제공하는 회사입니다.

Unlimited Growth Opportunity
트릿지가 혁신하고자 하는 분야는 약 $2조 규모에 달하는 식품 무역시장입니다. Cross-border trading의 특성상 로컬에서 서비스를 만들고 이를 다른 국가로 넓혀 나가는 개념이 아니라 초기 단계부터 전 세계의 사용자들을 대상으로 서비스를 구축해오고 있으며 이에 따른 서비스의 성장가능성은 무한대에 가깝습니다. 트릿지는 국내의 글로벌 향 스타트업 중 북미의 VC가 투자한 소수의 회사 중 하나이자 B2B 분야의 차세대 유니콘 기업으로 성장할 잠재력을 갖춘 회사로 높이 평가받고 있습니다.

Pursuing Truly Global
트릿지의 본사는 서울이지만 달성하고자 하는 비전과 미션, 그리고 일상적인 업무 모두 글로벌 향입니다. 본사에만 8개국 출신의 다양한 외국인 동료들이 함께 일하고 있으며, Global Remote Working 시스템을 갖추고 40개국 이상의 현지인 직원들과 팀을 이루어 일하고 있습니다. 트릿지는 올해 말까지 Global staff를 100명 이상으로 확장하여 성장에 박차를 가할 예정입니다.

Working with Top Talents
그동안 존재 하지 않았던 새로운 서비스를 만들고 Global 스케일로 운영하기 위해 트릿지의 구성원들은 매일매일을 치열하게 고민합니다. 국내외 유수의 대학을 졸업한 (MIT, Stanford, 서울대, Cornell 등) 인재들과 소비재/금융/종합상사 등 다양한 업계의 professional들이 모여 트릿지의 비즈니스 모델을 만들어 나가고 있습니다. 트릿지에서는 회사의 발전을 위한 모두의 의견이 존중받으며 아이디어가 빠르게 실행에 옮겨지는 조직입니다. 뛰어난 동료들로부터 신선한 지적 자극을 받으며 하루하루 새로운 성취감을 느낄 수 있습니다.

Casual Working Environment
트릿지는 평균 연령이 30대 초반으로 자율 복장과 회식의 최소화 등 자유롭고 수평적인 분위기를 추구하고 있습니다. 또한 스타트업의 특성상 업무를 빨리 습득하고 성과를 보다 빨리 보실 수 있는 기회를 가질 수 있습니다. 저희는 구성원 간의 대화를 굉장히 중요하게 여기기에 서로 피드백을 하며 같이 배우고 성장하길 원하시는 분을 찾고 있습니다.

Who you will work with
As an intern, you will be part of the Global Growth & Operations Team of Tridge HQ, working with internal teams (Product Planning, Sales, Marketing and Data) in our Seoul Office. Operations team work closely with Global Engagement Managers, our regional managers from 40+ countries. As such, you will support Global Operations team members and communicate daily with Engagement Managers, assigning and reviewing their projects and developing strategies in cooperation with them.

People at Tridge are executioners, and we work closely with suppliers and buyers from all over the world. With over 50 dedicated Engagement Managers and 50 HQ members, we serve suppliers and buyers in more than 150 countries, in order to achieve extraordinary impact in the old, traditional trading industry.

What you will do
- Engage in the in-depth research of potential client leads, ranging from Manufacturers such as Multinational Food & Beverage companies to local wholesalers, hypermarket & retailers.
- Work closely with the Operations team to develop and execute regional penetration & sales strategy.
- Assist managing Engagement Managers (remote global employees from 40+ different countries) by reviewing daily projects and solving any raised issues from them.
- Help Operations team to develop Market Intelligence reports of Top Traded Agricultural & food products in Tridge.
- Enhance internal operations systems by determining project handling and managing requirements; develop, implement, enforce, and evaluate policies, and procedures.
- Work closely with the engineering and data team to set up and enhance the operational works.
•  고용형태 : 인턴
•  모집인원 : 0명


지원 자격

•  학력 : 대졸
•  전공 : 무역, 경영학과 우대
•  외국어 : 영어 - 원활히 의사소통 가능자
•  직무관련 :
-Senior year undergrad student, majoring in any relevant field preferred (Sales & Marketing, Business Administration, etc.)
- Internship experience at Investment Banking, Consulting, Multinational Company sector preferred (Not Mandatory)
- Excellent verbal and written communication skills (English and Korean)
- Great organization and planning skills with attentiveness to details
- Ability to openly pitch new ideas, and comfortable giving and receiving constructive feedback
- Ability to operate multiple projects simultaneously and to work in a fast-changing mandate, meeting tight deadlines
- Proficiency in Microsoft Office (Powerpoint, Excel)

 

접수기간

2020.08.27.(목) ~ 채용시 마감


이 기업에 대한 의견 보기